29 Ağustos 2014 Cuma

Şirin şeyler nasıl üretilir fikri olan var mı ?




       Bu gün sizin için ve kendim için güzel bir şey yaptım… dokunuşu güzel , kalbi güzel ve bakış açısı güzel “şirin şeyler üreticisi” ile bir röportaj yaptım. Aslında çokça da kendim için yaptım çünkü kafamda hep deli sorular  ne zaman?  Nerde? nasıl başladı? nasıl devam eder? Nasıl yapılır ? zorlukları neler ? işte tüm sorulabilecekler  eminim sizinde merak ettiklerinizin cevapları vardır hadi beraber okuyalım.

   *Hoş geldin Zeynep (evet ismi Zeynep nam-ı diğer "zeinepuu" ) öncelikle nasılsın? Nasıl gidiyor çalışmaların ?


Şu sıralar çok yoğun ama kesinlikle çok eğlenceli :) 
Bi süredir,  bir buçuk ay sonrasına sipariş alabiliyorum , stresli olduğu zamanlarda olmuyor değil ama genel olarak  huzurlu bir hava hakim çalışmalarıma :)
























  *Evet asıl merak ettiğime gelelim artık ilk ne zaman kanaviçe yapmaya başladın demeyeceğim tabiî ki çünkü küçüklüğünde eline etamin, iğne ,ip almayan bir kız çocuğu  yok denecek kadar azdır.  Benim asıl merak ettiğim bu iş senin mesleğin haline ne zaman geldi ?

Bu kısmı tam hatırlamıyorum desem :) 
Ben ufak çapta çarpılarla uğraşırken , çok beğenilmesi ve talep görmesiyle oldu diyebilirim.:)
Çalışmaların hemen hepsi çok fotojenik , renkler , semalar çok ilgi çekici. Sanırım instagram profilimi oluşturan fotografların da etkisi büyüktür . 

   *İşinden memnun musun diye de sormayacağım çünkü yaptığın işi sevgiyle yaptığın çok belli renginden insanın içine yaydığı sıcak duygudan anlaşılıyor. Mutlaka hepsini keyifle ve itinayla yapıyorsundur  ama mutlaka bir tanesi senin için apayrı olmuştur teslimat zamanı geldiğinde için cız etmiştir hadi bize ondan bahset.

İlk aklıma gelen ilk doğum panom.
ZaferAlp*in doğum panosunu gönderirken içim cız etmedi ama , çok büyük bir heves ve heyecanla yapmıştım. Sahibinin eline ulaşmasını çok istedim :) Çok keyifliydi.
Birde ilk gelinim olan Aslı. Onun da panosu cok romantikti , ilk gelin /damat panomdu ve Aslı çok güzeldi Sanırım ilk panoların her zaman yeri büyük :)







      *Gözlemlerime göre tek düze değilsin hep bir araştırma-geliştirme 
içindesin. Her dönem farklı çalışmalar yapıyorsun. Bu iş nasıl olsa çok sipariş alıyor böyle devam etsin işte demiyorsun. şimdilerde kolye çalışmaların var dikkatimi çeken . ama ben merak ediyorum acaba bizi haute couture tasarımlar bekliyor mu devamı olmayan tamda kadınların istediği gibi sadece kendinde olan işler ?


Aslnda bütün çalışmalarım haute couture :)

Ama evet Şu anda kolyelerim ön planda.
En yeni ve beni en çok heyecanlandıran işlerden biri.
Sınırlı sayıda olucak bu kolyeler de. En çok isteyen , ya da kolye halini şimdiye kadar hayal etmiş kişilerin denk gelerek sahip olması söz konusu olucak .
Vintage ağırlıklı materyallerle yapılmış olanları var sırada , bir elin parmaklarını gecmeyecek sayıda ve özel motiflerle , sonbaharın hırkalı kombinleri için aklımda olan birkaç detaydan sadece biri :) 
Yani, evet guzel şeyler olucak diyebilirim :)





  *Home Office çalışıyorsun  peki yorucu olmuyor mu ?  kendi kendinin patronu olmak aslında en keyiflisi gibi dursa da insan kendine karşı daha gaddar olabiliyor yani işçi hakları falan dinlemiyor  var mı kuralların yani belli saatler arasında mı çalışıyorsun yoksa her an senin için çalışma saatimi ?


Kesinlikle yorucu ! :)

hem ev düzenini hemde tek bir odada kalmasına dikkat etsemde bazen çokta başarılı olamadığım iş düzenini stabil tutmak çok zor. Birinden biri , bazen hepsi çığrından çıkıyor.
O zaman eş yardımına sığınıyoruz :)

Tarihli işlerin yetişmesi için gece yarısı hatta bayram mesaileri yaptığım zamanların sayısı oldukça fazla.
Haftasonları pek çalışmamaya çalışsamda dediğim gibi olağanüstü durumlar olabiliyor :)



   *Gelen istekler doğrultusunda şekillendiriyorsun işleri genelde peki mesela bittiğinde hoş görünmeyecek şeyler yada uyumsuz renkler istediklerinde onları uyarıp bilgilendiriyor musun yoksa tamamen  istediklerini mi veriyorsun onlara ?

Açıkçası yönlendirmeye çalıştığım zamanlar oluyor .
Çünkü renkler benim elimde , fotografta her zaman aynı tonu gostermeyebiliyor.
Öyle zamanlarda bana güvenmelerini rica ediyorum :) Şimdiye kadar sorun yaşamadım bu anlamda , tercih konusunda bana güvenen herkese tesekkur ediyorum sırası gelmişken .:)

   *İşinle ilgili bolca aşama kaydettin büyük bir bölümüne şahit oldum ve takdir ediyorum.  Peki  gelmek istediğin yerde misin yoksa hayalinde daha ilerisi var mı?  Varsa eğer  biraz bize bu hayalinden bahseder misin ?

Doğrusunu soylemek gerekirse bunu da hayal etmiyordum .
Ben kendiliğinden olan her şeyin büyüsüne çok inanan bi insanım. Tum iyiniyetimle ve yapabileceğimin en iyisini yapmış olduğuma olan  inancımla buralara geldiğime inanıyorum .
Sabah uyanırsın ve bugun guzel şeyler olsun dersin.
Şanslıysan olur. :) 
Bunun kadar basit benim için , dilerim bundan sonra daha güzel şeyler olur !




   *Her işin bir zorluğu vardır peki  senin yaptığın işin en zor yanı nedir ? 

Fiziksel açıdan boyun ve baş ağrısı :) surekli aynı açıyla çalışmak sıkıntı yaratabiliyor.
Bir de daha insani sorunlar olabiliyor .
İletişim eksikliği , kararsızlık , vs ..:)

*Hep iş konuştuk  yaptığın işleri biliyor ve takdir ediyoruz zaten :)  iş dışında yapmaktan en çok keyif aldığın şey nedir ?

Yuruyus yapmak , yuzmek , okuyabildiğim kadar kitap okumak , farklı tatlar denemek , tum gun oturup film izlemek ,

her turlu tatil kafası yani :)










  *Senin için tatil ne demek ? yani tatil deyince ilk aklına gelen ne ?  Keşfetmek, deniz, kum, güneş , dinlenmek , kitap , fotoğraf… senin tatilini ifade eden kelimeler hangisi/hangileri ?

Sessizlik bi kere. Tatil dendiğinde aklıma ilk gelen sey bu .basım agrıdığında bile kitap okurum ben , dolayısıyla o sakinlikte yapılıcak en iyi sey okumak . surekli guneslenmek gibi takıntılarım da yoktur, cok fazla fotograf cekmem , hafızama yerleştirmeyi tercih ederim.
Ama kesinlikle tatil dendiginde içinde deniz olmasını isterim , çocuklugum batı karadenizde gectigi için , dalgalı denizde yuzmeyi ayrıca severim.





                                                

* Klasik bir soru sorayım, kendini bize 3 kelimeyle özetle desem ?

Sakinimdir . 
oldukça duygusalımdır :) 
ve sabırlıyımdır .

* Merak edenler için söyle bize "Şirin şeyler nasıl üretilir ? "
       
     Ben , ürünleri hazırlarken detayların uyumu , özen , şirinlik gibi noktalara daha çok önem veriyorum. Zaten çok çok severek uğraştığım işlerin , beni yansıtması ve ürünleri bilenlerin , bir yerde gördüklerinde Zeinepuu*nun işi diyebilecekleri bir his yaratmış olması benim şansım da olabilir , başarım da bunun ayrımını yapmak istemiyorum aslında . 
Çünkü tamamen severek yapmakla ilgili tüm bunlar .
ben kullandığım iplerin ve renklerin tamamen beni  , benim zevkimi yansıtmasına cok önem veriyorum.
Mesela , elimde en az 6 çeşit sarı ip olsa da  , kesinlikle aklımdaki uyumu sağlamak için gidip o istediğim tonu buluyorum. kumaşlarım için de aynı şey geçerli , zihnimde canlanan ürünü ellerimin arasında somut halini görene kadar içim rahat etmiyor.
benim içime sinmediğinde de sunumunu yapamıyorum :)
Her noktasına , fiyonkuna ve çarpısına kadar içime sindirerek teslim ediyorum ürünlerimi ya da ben sadece böyle üretebiliyorum şirin şeylerimi :)


 *son soru :)  sorularımızla seni sıktık mı ? :)

Hayııır :) hepsi düşünülmüş , eğlenceli sorulardı .her soru için ayrı ayrı tesekkur ederim  :)



         Zeynep gerçekten eğlenceli bir röportaj oldu benim için çok teşekkürederim .

         Zeynep’in evini ve atölyesini sık sık ziyaret eden biri olarak her gittiğimde yeni bir şeyler keşfediyorum ev dergilerinden fırlamış gibi her köşesi bir fotoğraf karesi  . hele hele atölyesi kendinizi  kaybedebilirsiniz zamanın nasıl geçtiğini anlamazsınız.  Ayrıca çokta misafirperver sunumları , tatlıları dayanılmaz güzellikte , diyetteyken gitmemeli. Zaten onu instagramdan takip edenler bilir o fotoğrafların güzelliği tesadüf  değil her şey  olduğu gibi. posttaki fotoğrafların hepsi ona ait her ziyaretimde akşam olduğğu için o güzel evi karelemem pek mümkün olmadı .  Bu arada laf aramızda sadece kanaviçe konusunda yetenekli değil kendisi blogumun banner'ının tasarımcısı aynı zamanda yani  on parmağında on marifet  :) 


sitesini  merak edenler için  www.sirinseylerureticisi.com
instagramdan takip etmek isteyenler için @zeinepuu 

 


























Umarım  sorularınızın cevaplarını bir nebzede olsa bulmuşsunuzudur sevgiler.




Hiç yorum yok :

Yorum Gönder